Bra att veta som kund hos oss

Kommunikation

För att städerskan smidigt ska kunna utföra ett så bra arbete som möjligt är det viktigt att det är bra kommunikation och förståelse mellan företaget och kunden. Vi på kontoret finns alltid här för att hjälpa med de önskemål ni behöver även för våra arbetare. Därför är det viktigt att man lämnar riktig och ibland extra information för säkerhetskull d.v.s mejl, trappa, portkod, eller telefonummer till en närstående. Det underlättar också om ni byter nummer att ni informerar det till oss på kontoret.

Nyckelkvittens

Ibland har man inte alltid möjlighet att öppna och låsa för städerskan, därför kan man underlätta sin vardag genom att ge en extra nyckel till städerskan som hon har hos sig så länge hon utför städtjänster hos er. Med säkerhet skickar vi en nyckelkvittens antingen via post eller mejl som styrker att städerskan har tagit emot nyckel och uppföljer vissa krav och regler som följer med när hon mottagit nyckeln.

Städtillbehör/Städmedel

Första städtillfället tar vi alltid med oss rengöringsmedel. Vill man att vi använder oss utav något specialmedel kan man ställa fram det synligt innan städdags. Är man allergisk eller extra känslig är det bra om man meddelar oss det.

Städdag/Städtid

Hos oss på Trevnad&Smak kan du alltid ändra eller avsäga dina städtillfällen. Vi vill alltid att du ska kunna ha bekvämligheten att avboka ändra eller avsäga dina städtillfällen hos oss, bara det sker minst 24h innan bokad städtid. Annars blir man debiterad för 2 timmar (Rut-avdrag gäller ej) Du är alltid välkommen att kontakta oss på kontoret Mån-Tor 08.00-17.00 Fredag 08.00-16.00. Du kan alltid mejla till info@trevnadsmak.se eller ringa SMS på nummer 072 327 01 33.

Rot/Rut-avdrag

Från och med den 1 Januari 2016 gällande rottjänster kommer det dras av 30 procent, och för ruttjänster kommer maxbeloppet vara på 25.000kr. Kontakta Skatteverket för vidare information gällande för dig som privatperson.
Top